معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سال گذشته حدود ۲۵۰۰ کدرشته محل تعطیل و تعداد قابل توجهی کدرشته محل جدید متناسب با نیاز بازار کار جایگزین برنامه ‌های قبلی شد.

تعطیلی حدود ۲۵۰۰ کدرشته محل در دانشگاه علمی کاربردی
عکس تزئینی است

اصغر کشت کار گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که ضمن استفاده از ظرفیت مدرسان آموزشی بصورت منحصر بفرد از ظرفیت مدرسان خبره و تجربی استفاده می کند. در حال حاضر حدود ۴۰ هزار مدرس با کد مدرسی فعال در دانشگاه مشغول به تدریس هستند که از مولفه های مهم نظام علمی کاربردی محسوب می شوند.

وی گفت: تجهیزات موجود در مراکز مجری آموزش‌های علمی کاربردی متعلق به بخش خصوصی بوده ولی تحت نظارت دانشگاه و برابر با استاندارد ‌های مندرج در برنامه های درسی علمی کاربردی می‌باشند، طراحی و تدوین برنامه‌های درسی این دانشگاه نیز پس از تحلیل شغل و با لحاظ شایستگی‌های حرفه ای با همراهی صاحب نظران حوزه شغلی انجام می شود.

کشت کار افزود: رویکرد و سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی برای توسعه مراکز، توجه به بحث تضمین اشتغال و پذیرش دانشجو به شرط اشتغال از ابتدا است با لحاظ طرح پایش و آمایش در سال گذشته حدود ۲۵۰۰ کدرشته محل تعطیل و تعداد قابل توجهی کدرشته محل جدید و متناسب با نیاز بازار کار جایگزین برنامه ‌های قبلی نظام آموزش شغلی کشور شد که این فعالیت ها حکایت از پویایی این نظام آموزشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارد.

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.